Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(6)
Forma i typ
Książki
(6)
Poradniki i przewodniki
(4)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(6)
Placówka
CN1 (św. Wincentego 85)
(2)
W64 (Radzymińska 121)
(1)
WP130 (św. Wincentego 85)
(2)
Depozyt WSB (św. Wincentego 85)
(1)
Autor
Drucker Peter Ferdinand (1909-2005)
(3)
Szyfter Jerzy
(2)
Basiuk Tomasz
(1)
Broniarek Zygmunt (1925-2012)
(1)
Buckingham Marcus
(1)
Coffman Curt
(1)
Doroba Anita
(1)
Gołębiowski Janusz (1928- )
(1)
Górski Jerzy
(1)
Górski Jerzy (dziennikarz)
(1)
Kotler Philip (1931- )
(1)
Lipa Michał
(1)
Pawłowski Konrad
(1)
Town Phil
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(5)
2000 - 2009
(1)
Okres powstania dzieła
1901-2000
(3)
2001-
(3)
1945-1989
(2)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(6)
Język
polski
(6)
Temat
Zarządzanie
(3)
Menedżerowie
(2)
Analiza finansowa
(1)
Finanse osobiste
(1)
Giełda papierów wartościowych
(1)
Gospodarka
(1)
Inwestycje
(1)
Kapitalizm
(1)
Organizacja pracy
(1)
Gatunek
Poradnik
(3)
Opracowanie
(1)
Dziedzina i ujęcie
Zarządzanie i marketing
(3)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Praca, kariera, pieniądze
(1)
6 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Światowe Bestsellery Biznesowe)
Książka podbiła wszystkie listy bestsellerów w Stanach Zjednoczonych od Financial Times po Amazon.com. Oparta na obszernym materiale empirycznym, jaki zebrali autorzy prowadząc badania w organizacji Gallupa, pokazuje, że istnieje coś, co łączy wszystkich odnoszących sukces menedżerów - jest tym elastyczność w podchodzeniu do sytuacji i ludzi, przekraczanie i łamanie utartych zasad. Książka proponuje model zarządzania, który pozwoli na wprowadzenie decydujących o sukcesie zmian, zwiększenie kreatywności pracowników i zadowolenia klientów oraz osiągnięcie lepszych zysków. "W książce tej oddajemy głos milionowi pracowników i osiemdziesięciu tysiącom menedżerów. Ta oszałamiająca liczba rozmów pozwoliła nam nie oderwać się od realiów. Na początku trudno było sobie nawet wyobrazić, co będzie można usłyszeć od utalentowanego pracownika czy wybitnego menedżera. (.) Wiemy, tak jak i ty, że współczesne życie pełne jest nieustających zmian. Wiemy, że zmienia się atmosfera pracy, że pojawiają się i znikają coraz to nowe podejścia do zarządzania. Słuchając takich menedżerów, jak Michael, i pracowników, którymi oni kierują, staraliśmy się jednak wyłowić coś, co się nie zmienia. Co będzie zawsze potrzebne utalentowanym pracownikom? Co zawsze będą robić wielcy menedżerowie, aby zamienić talent w czyn? Jakie są niezmienne sekrety znajdowania utalentowanych pracowników, sprawiania, że skoncentrują się na właściwym celu, i zatrzymywania ich na długo? Co pozostaje niezmienne? Takie pytania postawiliśmy sobie na początku. A na następnych stronach tej książki przedstawimy wnioski, do których udało nam się dojść". ze Wstępu
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. BP 658.3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Menedżer skuteczny / Peter F. Drucker ; przekład Jerzy Górski, Jerzy Szyfter. - Wydanie w nowej szacie graficznej. - Warszawa : MT Biznes, 2017. - 240 stron ; 12 cm.
(Światowe Bestsellery Biznesowe : zarządzanie)
Tytuł oryginału: "The effective executive" 1966.
EFEKTYWNOŚCI MOŻNA SIĘ NAUCZYĆNie chodzi o to, aby robić wszystkie rzeczy we właściwy sposób.Chodzi przede wszystkim o to, aby robić właściwe rzeczy.Peter F. DruckerRozwój własny skutecznego menedżera ma kardynalne znaczenie dla rozwoju organizacji, czy będzie nią biznes, agenda rządowa, laboratorium badawcze, szpital czy jednostka wojskowa. Tędy wiedzie droga do osiągnięć organizacji. Menedżerowie, pracując nad swoją efektywnością, podnoszą poziom osiągnięć całej organizacji. Zwiększają bowiem aspiracje - zarówno swoje własne, jak i innych. W rezultacie organizacja staje się zdolna nie tylko do lepszego funkcjonowania, ale i do robienia wielu różnych rzeczy, których nie robiła, a także do sięgania po nowe cele.Książka ta próbuje przedstawić różne wymiary menedżerskich osiągnięć w takiej sekwencji, by zachęcić Czytelnika do nauczenia się skuteczności w zarządzaniu. Nie jest to oczywiście podręcznik - choćby dlatego, że jeśli nawet skuteczności może się ktoś nauczyć, to uczyć jej z pewnością nie można. Skuteczność nie jest bowiem "przedmiotem", lecz kwestią dyscypliny.Dla osiągnięcia sensownej efektywności nie wystarczy być inteligentnym, ciężko pracować i znać się na rzeczy. Efektywność to coś odrębnego, coś innego. Ale nie wymaga ona jakiegoś specjalnego daru, specjalnych talentów czy specjalnego treningu. Nie wymaga - w przypadku menedżera - czegoś specjalnie skomplikowanego. Na efektywność składa się pewna suma nawyków i zabiegów, które przedstawia i omawia ta książka. Nie są one czymś "wrodzonym". Przez 45 lat pracowałem jako konsultant z dziesiątkami menedżerów najrozmaitszych organizacji, dużych i małych, w biznesie, w agendach rządowych, związkach zawodowych, szpitalach, uniwersytetach, służbach komunalnych, z menedżerami amerykańskimi, europejskimi, latynoamerykańskimi, japońskimi, i nigdy nie natknąłem się na choćby jednego menedżera "z natury", który by się po prostu skutecznym urodził. Wszyscy ci skuteczni musieli się efektywności nauczyć. I musieli ją praktykować tak długo, aż stała się ich drugą naturą. Ale też wszyscy, którzy pracowali nad tym, by stać się skutecznymi szefami, odnieśli w tym względzie sukcesy. Efektywności można się nauczyć, a co więcej - uczyć się jej trzeba.Peter F. Drucker
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21936 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Światowe Bestsellery Biznesowe)
Na okładce i stronie tytułowej: Najsłynniejsza książka o zarządzaniu.
Indeks.
"Jeżeli chcesz przeczytać tylko jedną książkę o zarządzaniu - powtarza swoim ludziom prezes jednego z największych banków świata - to przeczytaj Praktykę zarządzania".Książka Praktyka zarządzania to pierwsze spojrzenie na sztukę zarządzania oraz przedsiębiorstwo jako na całość. To pierwszy opis zarządzania jako oddzielnej funkcji i specyficznej pracy oraz roli menedżera jako przedmiotu odrębnej od innych odpowiedzialności. Pokazuje przedsiębiorstwo w trzech wymiarach:- po pierwsze jako "biznes", czyli instytucję, która istnieje po to, by produkować wyniki ekonomiczne poza sobą samą, czyli na rynku i dla klienta;- po drugie jako "organizację", opartą na składniku ludzkim i mającą charakter społeczny, taką, która zatrudnia pracowników, musi ich rozwijać, płacić im, tudzież organizować ich dla produktywności, a z tego tytułu wymaga rządzenia, ucieleśniając określone wartości i formując konieczne relacje między władzą a odpowiedzialnością;- po trzecie jako "instytucję społeczną", osadzoną w społeczeństwie i w społeczności lokalnej, a więc znajdującą się pod wpływem interesu publicznego.Ta książka zmieniła współczesny świat. Oczywiście, zarządzano i przed Druckerem. Nie brakowało menedżerów odnoszących sukcesy. Ale dopiero Peter F. Drucker odkrył światu znaczenie menedżerów i zarządzania we współczesnej gospodarce rynkowej, ukazał, jakie możliwości postępu kryją się w zarządzaniu. Sama własność prywatna nie wystarczy dziś dla sukcesów w gospodarce. Nie wystarczy i sam kapitał. Trzeba menedżerów. Co najważniejsze - ta książka w sposób żywy i przystępny informuje, co trzeba umieć i co robić dla powodzenia biznesu. Jest to książka fundamentalna dla wiedzy o zarządzaniu i nie darmo jej autora nazywa się "ojcem założycielem" zarządzania (i wręcz - jego "papieżem"). To rzeczywiście "biblia" biznesu - żywy, codzienny poradnik we wszystkich sprawach prowadzenia biznesu i zarządzania przedsiębiorstwem. Nie przystępujmy do jej czytania z kompleksem naszego zapóźnienia. Odkryjmy, ile możemy osiągnąć - dzięki wiedzy, umiejętnościom i woli sukcesu.- Stefan Bratkowski, dziennikarz, publicysta, pisarz***Urodzony w Wiedniu w 1909 roku, Peter F. Drucker zdobywał wykształcenie w Austrii i Anglii. W roku 1929 rozpoczął pracę jako zagraniczny korespondent prasowy i jako ekonomista w międzynarodowym banku w Londynie. Od roku 1937 pracował w Stanach Zjednoczonych, początkowo jako ekonomista w grupie brytyjskich banków i firm ubezpieczeniowych, a następnie jako konsultant do spraw zarządzania w największych amerykańskich i zagranicznych firmach doradczych.Prawdziwą karierę zrobił jako wykładowca i nauczyciel, najpierw jako profesor politologii i filozofii w Bennington College, a następnie przez ponad dwadzieścia lat jako profesor zarządzania w Graduate Business School of New York University.Od roku 1971 był profesorem nauk społecznych w Claremont Graduate School w Kalifornii. Zmarł w roku 2005.
Wprowadzenie: Natura zarządzania * 1. Rola zarządzania * 2. Zadania zarządu * 3. Wyzwania, wobec których stoi zarządzanie * Część pierwsza: Zarządzanie biznesem * 4. Historia firmy "Sears, Roebuck" * 5. Co to jest biznes * 6. Czym jest nasz biznes i czym być powinien * 7. Cele biznesu * 8. Dzisiejsze decyzje dla jutrzejszych rezultatów * 9. Zasady produkcji * Część druga: Zarządzanie menedżerami * 10. Historia Forda * 11. Zarządzanie przez cele i samokontrolę * 12. Menedżerowie muszą zarządzać * 13. Duch organizacji * 14. Naczelny a rada nadzorcza * 15. Formowanie menedżerów * Część trzecia: Struktura zarządzania * 16. Jaki rodzaj struktury? * 17. Budowanie struktury * 18. Biznes mały, duży i rozwijający się * Część czwarta: Zarządzanie pracownikiem i pracą * 19. Opowieść o IBM * 20. Zatrudnianie całego człowieka * 21. Czy zarządzanie kadrami zbankrutowało? * 22. Organizacja ludzka dla szczytowych osiągnięć * 23. Motywowanie do szczytowych osiągnięć * 24. Wymiar ekonomiczny * 25. Średni dozór * 26. Profesjonał (główny specjalista i inni tacy) * Część piąta: Co to znaczy być menedżerem * 27. Menedżer i jego praca * 28. Podejmowanie decyzji * 29. Menedżer przyszłości
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21940 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Światowe Bestsellery Biznesowe)
Gwałtowne załamanie rynków finansowych, które dało początek wielkiej recesji, obnażyło grzechy sektora finansowego i ujawniło niebezpieczeństwo związane z bańkami spekulacyjnymi. Jednakże późniejsze wydarzenia pokazały coś więcej: strukturalną słabość systemu tak wielką, że może zagrozić kondycji ekonomicznej naszego kraju i dobrobytowi społeczeństwa demokratycznego. Problemy są bardzo dotkliwe: deficyt dobrze płatnych miejsc pracy, niepełne zatrudnienie, ogromne zadłużenie konsumentów oraz skandalicznie wysoka liczba dzieci żyjących w biedzie. Korporacje ponadnarodowe i superbogacze ukrywają dochody w rajach podatkowych, podczas gdy reszta z nas - klasa średnia, małe firmy rodzinne i ludzie desperacko walczący o poprawę bytu - ledwo wiąże koniec z końcem. Co się stało z "amerykańskim snem"? Kapitalizm nie działa już tak jak kiedyś, konkluduje Philip Kotler, znany i szanowany teoretyk biznesu i ekonomista klasyczny. Czternaście wzajemnie powiązanych sił podkopuje naszą niegdyś wspaniałą gospodarkę rynkową, która z trudem trzyma się roli siły napędowej wzrostu i dobrobytu oraz stabilizatora w burzliwych czasach.Twarzą w twarz z kapitalizmem przedstawia poważną ocenę wad naszego systemu. Odsiewając szum - polityczne kłótnie, szukanie winnych i wojownicze ideologie - autor starannie przygląda się temu, co poszło nie tak. Książka stanowi syntezę ogromnej ilości danych, analiz i pomysłów, przedstawia argumenty różnych stron debaty na temat kapitalizmu oraz uwypukla te, które wytrzymują dokładniejsze badanie. Zawiera też wiele sugestii dotyczących rozwiązywania problemów i kompensowania słabości systemu. Zaczynając od wpływu luk w przepisach podatkowych na nierówność dochodów, a kończąc na niszczycielskim wpływie działalności lobbystów na politykę, świeże i przejrzyste wywody autora tworzą zarówno ogólny obraz sytuacji, jak i dostarczają szczegółowych informacji niezbędnych do dogłębnego zrozumienia problemu. Kotler analizuje wyzwania dotyczące globalnej gospodarki, po czym skupia się na problemach krajowych, w tym na następujących sprawach: - spadku dobrobytu pracowników spowodowanym tym, że płaca minimalna przestała zapewniać godziwe utrzymanie, - destrukcyjnym wpływie technologii i automatyzacji na różne branże gospodarki - koniunkturalnym cyklu wzrostów i spadków, charakterystycznym dla kapitalistycznej gospodarki rynkowej. Wszystkie problemy - zdominowanie systemu gospodarczego przez sektor finansowy, koncentracja przedsiębiorstw na krótkookresowych celach dotyczących wzrostu i zysku, zbyt skromne inwestycje infrastrukturalne, zaniedbywanie środowiska naturalnego i wiele innych - są ze sobą powiązane, a każdy z nich można przezwyciężyć. Twarzą w twarz z kapitalizmem przedstawia największe wyzwania, przed jakimi stoimy jako naród, i wyznacza śmiały nowy kierunek do stworzenia społeczeństwa oferującego lepsze i bardziej wyrównane szanse dla wszystkich obywateli.Philip Kotler jest profesorem marketingu międzynarodowego w Kellogg School of Management na Uniwersytecie Northwestern. Choć jest najbardziej znany jako specjalista od marketingu, z wykształcenia jest ekonomistą. Tytuł magistra uzyskał na Uniwersytecie Chicago pod kierunkiem słynnego noblisty i orędownika wolnego rynku Miltona Friedmana, a stopień doktora w Massachusetts Institute of Technology, mając za promotorów Paula Samuelsona i Roberta Solowa - keynesistów także uhonorowanych Nagrodą Nobla. Napisał ponad 50 książek, w tym bestseller Marketing: analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola. Mieszka w Chicago.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 55680 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Giełda, Finanse, Ekonomia)
Indeks.
Zbyt często ludzie ograniczają długoterminowe inwestowanie do kupna jednostek udziałów w funduszach wzajemnych - zachowanie takie znane jest jako `życie nadzieją`. Jednak dzięki nadziei nie zarobisz pieniędzy, które przez dwadzieścia lub trzydzieści lat zapewniłyby ci pokrycie kosztów jedzenia, mieszkania i opieki medycznej. Wolną od ryzyka strategię, którą autor rekomenduje w tej książce, nazywa kumulowaniem akcji; możemy nauczyć się jej od miliarderów, którzy wiedzą, jak zarabiać duże pieniądze w okresie bessy. Strategia `kumulowania akcji` zawiera zestaw zasad dotyczących inwestowania (nie gry giełdowej, lecz inwestowania) w znakomite firmy w odpowiednim czasie - zasad, dzięki stosowaniu których zarobisz naprawdę duże pieniądze. A co najważniejsze, będziesz mógł smacznie spać w nocy, wiedząc, że długoterminowa wartość twojego portfela będzie rosła na zniżkującym rynku. Z tej książki dowiesz się, jak:- obliczyć kwotę pozwalającą na godziwe życie na emeryturze; - myśleć i inwestować tak jak Warren Buffett i podobni do niego inwestorzy,którzy nie tracą pieniędzy; - uniknąć utraty połowy pieniędzy, które mógłbyś wykorzystać na emeryturze, na rzecz menedżera funduszu wzajemnego; - zarabiać DUŻE pieniądze bez ryzyka; - osiągać skumulowane roczne stopy zwrotu rzędu 35 - kumulować bogactwo!Dzięki wykorzystaniu strategii opisanych w CZASIE WYPŁATY możesz zarobić miliony i mieć przyjemną emeryturę. W tej książce jest wszystko, czego potrzebujesz. Ten praktyczny przewodnik, opisujący krok po kroku niezbędną strategię, przekona każdego, kto został przeczołgany przez system finansowy, że odegranie się jest możliwe.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Światowe Bestsellery Biznesowe)
(Zarządzanie)
Tytuł oryginału: "The effective executive" 1966.
Na okładce i stronie tytułowej: Jedna z najważniejszych książek twórcy współczesnych metod zarządzania.
Indeks.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Depozyt WSB (św. Wincentego 85)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18.0 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej